Estera Dubińska

psycholog, psychoterapeuta, socjoterapeuta

Diagnoza zaburzeń: diagnoza ADHD

Diagnoza ADHD Jastrzębie-Zdrój

Diagnoza ADHD u dzieci to usługa, którą jest zainteresowana coraz większa grupa rodziców i opiekunów. Często zastanawiają się oni, co to jest ADHD i jak zdiagnozować ADHD. Na szczęście są dostępne badania na ADHD, które pozwalają określić, czy dziecko faktycznie zmaga się z tym zaburzeniem. Szybkie postawienie diagnozy oraz wdrożenie odpowiednich działań terapeutycznych może nie tylko przynieść ulgę dziecku, ale również poprawić jego funkcjonowanie w warunkach szkolnych oraz wyniki w nauce.

Co to jest ADHD?

ADHD (skrót od Attention Deficit Hyperactivity Disorder) to zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. Obejmuje on zaburzenia aktywności i uwagi – sprowadza się do nadmiernej aktywności połączonej z trudnością w wytrwałej realizacji konkretnego zadania. Diagnoza ADHD jest stawiana kilkakrotnie częściej chłopcom niż dziewczynkom.

Objawy ADHD u dziecka

Lista objawów ADHD jest długa, jednak do najbardziej typowych symptomów należą:

• wzmożona aktywność ruchowa,
  • trudność w utrzymaniu uwagi,
  • duża impulsywność,
  • silne reakcje emocjonalne, trudne do opanowania (w tym wybuchy złości),
  • bezcelowe ruchy, w tym podskakiwanie, bieganie, chodzenie, wymachiwanie rękami,
  • kłopoty w wyrażaniu myśli.

ADHD diagnoza Jastrzębie-Zdrój

Bardzo często objawy ADHD nasilają się po pójściu dziecka do szkoły – i to właśnie u 7-latków i dzieci starszych przeważnie diagnozowany jest ten zespół. Diagnoza ADHD u dzieci może być jednak postawiona już u 5- czy 6-latków, choć pierwsze objawy mogą być obserwowane nawet wcześniej. U przedszkolaków nadaktywność ruchowa oraz impulsywność mogą być jednak mylnie interpretowane jako ich normalne zachowanie. W postawieniu poprawnej diagnozy potrzebne są więc duże doświadczenie oraz specjalistyczna wiedza psychologiczna. Diagnoza ADHD to złożony proces, w ramach którego są wykorzystywane m.in. rozmowy i zabawy z dzieckiem, obserwacja, a także wywiad z rodzicami. Co ważne, diagnoza pod kątem ADHD może być również przeprowadzona u osób dorosłych.

Zapraszam do kontaktu:

esteradb@gmail.com.pl

tel: 693 020 333

Jastrzębie-Zdrój, ul. Śląska 8/15
(blok obok Szkoły Podstawowej nr 6 im. Janusza Korczaka)
II piętro, lokal nr 15 ( na drzwiach wejściowych napisane jest nazwisko Dubińska)